Despre ignoranta, indiferenta si victimizare

Pacienti care, dupa ani de zile, acuza medici de malpraxis. Parinti care, tot dupa ani de zile, acuza profesori de rele tratamente aplicate copilului lor. Va suna cunoscut, nu-i asa? In unele cazuri, justitia dovedeste vinovatia celor incriminati, in altele, nu. Si da, ca principiu, vinovatii sa plateasca! Total de acord! Intrebarea, totusi, ramane: de ce, dupa atat timp, te-ai trezit, omule, sa acuzi?!

In multe cazuri, acuzatorii spun asa: "nu am stiut", "am avut incredere in persoana respectiva", "copilul meu nu mi-a zis nimic pana azi". Chiar? Gandeste-te putin: in tot acest timp, n-ai observat niciun indiciu care sa te faca sa crezi ca exista o problema?; daca l-ai observat, de ce nu ai luat imediat masuri?

Sa fim seriosi, nu mai suntem in 1800-1900, cand, intr-adevar, nu existau atatea mijloace de informare! In anul 2016, numai daca nu vrei nu aflii! Chiar si tanti Veta de pe deal stie o multime de lucruri (chiar daca acolo la ea functioneaza doar Radio Santul)! Deci s-o lasam pe asta cu "nu am stiut ce se intampla"! Mai degraba, sa spunem "nu am stiut unde si cum sa caut informatia, ca sa-mi dau seama ca exista o problema". Asta se numeste IGNORANTA!

Mai este si cazul in care stiai de mult timp situatia, dar nu ai luat masuri fiindca ti-a convenit sa taci. Din mai multe motive: teama, credulitate, interese financiare etc. Asta se numeste INDIFERENTA!

In primul caz, esti victima, insa ai si TU o parte de responsabilitate! In al doilea caz, judeca tu insuti daca se mai poate numi victima, in sensul deplin al cuvantului, cineva care consimte la un comportament abuziv!

Prin urmare...

1. INFORMEAZA-TE, pentru a sti exact ce se petrece in jurul tau!
2. ACTIONEAZA cu curaj si la momentul potrivit! Nu te pripi, dar nici nu astepta ani de zile, pana cand se produc daune ireparabile!
3. Chiar daca esti victima, NU TE VICTIMIZA, nu lasa aceasta postura sa te secatuiasca de puteri si sa-ti paralizeze actiunile! Ceea ce se intampla cu viata ta si a celor dragi DEPINDE SI DE TINE!!! 😃

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Curajul de a renunța

TREI COPII PERICOL PUBLIC-Greșeli de educație, ADHD sau tulburare de conduită? Cum le tratăm?-