Dacă ai o problemă care nu are soluție, este posibil să nu ai acea problemă!

Vă plac surprizele? Poate veți spune: "Cele plăcute, da"! În cazul meu, depinde. În principiu, îmi plac surprizele plăcute. Și tot atât de adevărat este că, pe cât posibil, îmi place să știu ce urmează să se întâmple. Bun sau rău, mie să-mi spui.

Asta este dorința de control. Și e firească. Să ne gândim pentru o clipă cum ar fi viața fără niciun control: un haos! Controlul face parte din noi. Chiar și organismul nostru controlează procesele interne pentru a funcționa la parametrii optimi. Problema intervine atunci când acest control este exagerat.

Cu ceva timp în urmă, am auzit o maximă care mi-a atras atenția: dacă ai o problemă care nu are soluție, este posibil să nu ai o problemă. Chiar așa e: dacă o problemă nu are soluție (imediată) sau acea soluție nu e în mâinile noastre, de ce să ne stresăm, încercând să controlăm situația?

Gândește-te care situații depind de tine și care nu. Fă tot ce depinde de tine pentru a rezolva problema, iar restul lasă liber. Dă drumul, pur și simplu, aspectelor pe care nu le poți sau pe care nu are sens să le controlezi! Dacă ai avea un bagaj greu și te-ai urca într-o mașină, ai mai ține bagajul în mână? Cu siguranță, nu! Și în cazul controlului e la fel: lăsăm la o parte ceea ce nu putem sau nu are rost să controlăm.

Nu e întotdeauna ușor să facem asta. Avem nevoie de practică. Dar se poate! Iar beneficiile vor fi evidente: mai puține îngrijorări, mai puțin stres, o sănătate mai bună, relații mai bune cu cei din jur și cu noi înșine, mai multă libertate! Trăim permitându-i vieții să ne surprindă uneori! Trăim cu mai multă bucurie!💝💖


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Curajul de a renunța

TREI COPII PERICOL PUBLIC-Greșeli de educație, ADHD sau tulburare de conduită? Cum le tratăm?-