Exercițiul trăirilor pozitive

Le-am spus trăiri pentru că nu se rezumă doar la emoții legate de o situație specifică. Trăirile includ și sentimente, care sunt mai stabile, mai generale. De exemplu, pot să simt bucurie în ziua absolvirii facultății. Aceasta este o emoție și este trecătoare. În schimb, pasiunea pentru munca mea este un sentiment și poate dura toată viața.

Dar de ce am face un exercițiu al trăirilor pozitive? Ca să ne simțim bine în fiecare zi! Nerealist? Să vedem... E adevărat că, pe parcursul fiecărei zile, pot exista momente plăcute și momente mai puțin sau chiar neplăcute. Cu toate astea, noi alegem la ce ne concentrăm în fiecare zi! Și nu e vorba despre ignorarea negativului. Nu, asta ar fi nerealist. E vorba despre a nu acorda evenimentelor negative o atenție exagerată și o importanță mai mare decât au.

Cum ar fi să ne trezim în fiecare zi cu gândul: Azi voi exersa o trăire pozitivă? Să zicem că vrem să începem cu iubirea. Deci azi voi exersa IUBIREA! La începutul zilei, pot face o listă cu ceea ce iubesc. Și pot încerca să fiu cât mai specific:
-îmi iubesc familia pentru că...
-îmi iubesc profesia pentru că...
-îmi iubesc animalul de companie pentru că...

Și lista poate continua. Iar pe parcursul zilei încercăm să exersăm iubirea. De pildă, mă duc cu drag la muncă, deși stiu că voi avea o zi grea. Le zâmbesc șefului, colegilor... Îl ajut pe un membru al familiei la ceva. Cât de mic. Nu contează cât de mare este favoarea pe care am făcut-o unei persoane pe care o iubesc. Contează că am făcut-o. Și  am făcut-o nu pentru a obține un câștig și nici măcar pentru a mi se mulțumi. Am făcut-o din IUBIRE!

Cum ne simțim la sfârșitul zilei, în ciuda micilor probleme apărute pe parcurs? Excelent!💖


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Curajul de a renunța

TREI COPII PERICOL PUBLIC-Greșeli de educație, ADHD sau tulburare de conduită? Cum le tratăm?-